Drogie Czytelniczki, drodzy Czytelnicy,
Na koniec 2021 roku zapraszamy Was do wspólnego odkrywania rozmaitych oblicz Fabryki Snów. Hollywood, historyczne i współczesne, poznamy od pełnej blasku i blichtru muzycznej strony: teksty Macieja Kordala i Kacpra Thomasa pozwolą zanurzyć się w tematach musicali oraz muzyki filmowej. Michał Stencel przybliży hollywoodzkie umiejętności wchłaniania oraz przerabiania literackich i operowych tematów na przykładzie Carmen Prospera Merimee. Mroczniejsze wcielenie miasta gwiazd ukażą teksty Dominika Oliwy o przemocy w kinie gangsterskim lat 30. i Marty Snoch o roli architektury w Psychozie Hitchcocka. W nowym numerze czeka także spojrzenie Moniki Babińskiej na etiudę filmową Atoma Egoyana, relacja Karoliny Szuby z pokazu filmu Opium z 22. Festiwalu Filmu Niemego oraz ranking świątecznych filmów z klasycznej ery Hollywood Marty Snoch. Na koniec zachęcamy także do przejrzenia Na skróty o premierach kinowych, gdzie Jasiek Bryg podsumowuje najnowsze produkcje, a także do zapoznania się z recenzjami Diuny i Domu Gucci Piotra Góry i Przemysława Kani.
Jak zawsze zapraszamy też na nasz fanpage i profil na Instagramie.
Zapraszamy do lektury,
Redakcja czasopisma „16 mm”
W powiększeniu
Współczesny musical, czyli czy Hollywodzki taniec i śpiew ma jeszcze własną tożsamość? || Maciej Kordal
Przemoc w kinie gangsterskim a kodeks Haysa || Dominik Oliwa
Architektura grozy w Psychozie Alfreda Hitchcocka || Marta Snoch
Historie o Carmen. Z Hiszpanii przez Hollywood do RPA || Michał Stencel
Dźwięki Hollywood. Jak brzmi amerykańska fabryka snów? || Kacper Thomas
Szerokie ujęcie
RANKING: 5 świątecznych filmów ze złotej ery Hollywood || Marta Snoch
22. Festiwal Filmu Niemego: Nimfy, lwy i kontrabas w tle – refleksja po seansie Opium (1919) || Karolina Szuba
Recenzje
Na skróty o premierach kinowych – Listopad 2021 || Jasiek Bryg
Gwiezdna wojna – recenzja filmu Diuna || Piotr Góra
Ridley Scott bierze udział w maratonie || Przemysław Kania